Na recta final do curso de
posgrado de especialización de orientación laboral centrámonos en temas
específicos da orientación laboral. Ao longo destes seis temas fixemos un
percorrido pasando por diferentes aspectos da orientación laboral empezando
polos intermediación laboral, os itinerarios de inserción laboral, procesos
individuais de orientación e axuda na toma de decisión, análise dos perfis
profesionais e prospección de emprego, técnicas e ferramentas para o acceso ao
emprego e autoemprego, e finalizando na elaboración dun plan de empresa.
Neste último módulo
tratáronse temas de gran interese.
A intermediación laboral:
O obxectivo da intermediación laboral é
ofrecer ás persoas desempregadas, a vía para acceder a ofertas de emprego.
Por iso é importante levar a cabo
o desenvolvemento de diferentes iniciativas, como plans de captación de
ofertas, programas de visitas e encontros con empresas ou campañas de
comunicación dirixidas ao tecido empresarial.
Trabállase coas empresas para
xerar oportunidades de emprego, promovendo os perfís profesionais dos
demandantes, así como as capacidades e competencias dos demandantes no
desempeño de diferentes postos de traballo.
É convinte realizar un completo
proceso de preselección para identificar aqueles perfís que máis se axustan ás
ofertas de emprego.
Os itinerarios de inserción
laboral:
O orientador debe valoración a
posibilidade de ter un IPI no cal ten que existir un compromiso entre o
orientador e o demandante, tarefas e
accións para levar a cabo co fin que lle
permitan acadar a inserción laboral.
Cando levamos a acabo un
itinerario de inserción temos que ter en conta varios aspectos:
- Os itinerarios deben constar
dunha fase de acollida, unha fase de desenrolo e unha avaliación.
- Son flexibles para cubrir a
maior parte das necesidades que se poidan presentar. Teñen capacidade de
adaptación a un entorno en constante cambio.
- Débese presentar a intervención
laboral como un continuo onde situar os recursos e marcar a pauta da
formulación de obxectivos.
As entrevistas e a orientación:
Hai que traballar varios aspectos
co demandante: Pautas a seguir nunha entrevista (linguaxe formal e non formal,
vestimenta axeitada, potenciación de puntos fortes (fortalezas) e cómo
traballar para mellorar os puntos débiles (debilidades), etc).
A reformulación positiva é un
aspecto fundamental nas entrevistas o cal consiste en facer dos puntos
negativos aspectos positivos. É un aspecto moi valorado polos entrevistadores.
Existen diferentes modalidades de entrevistas en función das persoas que interveñen, da técnica de interrogar ou
do clima da entrevista. Tamén existen diferentes formatos e diferentes tipos de
entrevistadores.
Os perfis profesionais: Básase no análise das
competencias que esixe cada posto.
Técnicas e ferramentas para o
acceso ao emprego e autoemprego:
As técnicas e ferramentas para o
acceso ao emprego teñen como finalidade ofrecer unha serie de pautas:
- Elaboración do currículum vitae
- Elaboración da carta de presentación
O currículum e a carta de
presentación son medios fundamentais
para posibilitar o acceso ao emprego.
Autoemprego:
É un xeito de xenerar o seu
propio posto de traballo. Moi importante contar cunha serie de cualidades;
creatividade, constancia e resistencia.
Para embarcarse no autoemprego o
emprendedor debe ter unha serie de características persoais, capacidade física
e intelectual, formación o/e experiencia previa, aptitutes negociadoras,
habilidades organizativas e de coordinación.
O Plan de empresa:
É un instrumento fundamental
cando se quere poner en marcha un proxecto empresarial. Permite contrastar as
ideas de negocio e reducir os riscos que se poidan presentar. O plan debe ser
completo, coherente, realista e conciso.
O proxecto empresarial, didicarase
aos productos o servizo que se pensa ofertar dunha forma clara e sintética.
Desde a miña experiencia como
orientadora laboral de persoas con discapacidade cabe destacar que a
orientación encamiñada a este colectivo debe facerse dun xeito personalizada xa
que non existe un demandante igual a outro, cada demandante ten os súas
capacidades, obxectivos e expectativas.
A metodoloxía de traballo comeza
ca primeira toma de contacto da entidade co demandante de emprego para a súa
incorporación ó Servizo Público de emprego, rematando ca súa inserción laboral
ou en casos especiais ca súa inserción no ámbito da formación.
Desde a toma de contacto ata a
fase final o demandante pasa por unha serie de etapas de información,
asesoramento, orientación, apoio e formación.
As diferentes etapas levadas a
cabo co demandante pódense encadrar nas seguintes:
1. TOMA DE CONTACTO CO DEMANDANTE
2. PREPARACIÓN PREVIA DA CITA DE ORIENTACIÓN
3. CITA DE ORIENTACIÓN
1. TOMA DE CONTACTO CO DEMANDANTE
2. PREPARACIÓN PREVIA DA CITA DE ORIENTACIÓN
3. CITA DE ORIENTACIÓN
3.1 Comprobación da información curricular e modificación ou actualización da mesma se fora o caso.
3.2. Diagnóstico de necesidades:
É importante analizar as
necesidades de cada demandante, necesidades que son individuais, cada
demandante ten as súas, necesidades de índole diversa.
O diagnóstico das necesidades
farase en todo caso de forma individual e personalizada para traballar as
habilidades e as carencias do mellor xeito posible e sempre adaptadas as
necesidades de cada demandante.
Unha vez analizadas as
necesidades levaranse a cabo as accións que máis se adapten a ditas
necesidades, estas poden ser:
- Información e orientación de cómo
elaborar un cv.
- Adquisición de recursos para levar
unha búsqueda activa de emprego
- Información e orientación de cómo
elaborar unha carta de presentación (modelos e tipos)
- Pautas a seguir nunha entrevista
3.3. Axuste das expectativas:
Trabállase cales son os obxectivos que quere acadar o demandante, e a súa prioridade, cal é a súa formación e experiencia, como afecta a súa discapacidade a hora de despeñar un traballo. Cales son as súas habilidades e capacidades.
3.4. Axuste do itinerario do demandante en función da súa demanda, e do seu cv profesional.
3.5. Valoración da posibilidade de ter un IPI.
4. SEGUIMENTOS
5. BÚSQUEDA DE RECURSOS E INFORMACIÓN ACTUAL
Considero que unhas das
principais competencias do orientador laboral é saber buscar os seus propios
recursos e ferramentas dos cales poder botar man. Levar unha búsqueda activa de recursos e información actual para acadar os coñecementos necesarios para poder prestar mellor servizo ós demandantes, esto supón estar ao día das novas aplicacións informáticas, novos boletíns, novos cursos, novas convocatorias, etc.
Xa que é fundamental proporcionarlle
os demandantes unha información veraz e recursos útiles para que a súa búsqueda
de emprego acabe en êxito que non é outro que a inserción laboral.
“As túas vitorias son sonos que nunca deches por perdidos”
O señor Benjamin foi por riba dos seus requisitos para axudarme co meu préstamo que empregou para ampliar o meu negocio de farmacia, eran xoias simpáticas, profesionais e absolutas para traballar. Recomendaré a calquera persoa que busque préstamo para contactar. Lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.
ResponderEliminar