Reflexión Individual do
Marco Persoal da Orientación Laboral
Este segundo módulo empezámolo facendo referencia á orientación
laboral na súa orixe como un estudo e análise puntual posto que tiña continuidade
durante toda a vida laboral.
Na actualidade debido ó alto porcentaxe de desemprego e a
flexibilidade e inestabilide laboral fixo necesario un cambio na orientación
laboral pasando a ser un proceso de mediación no ámbito profesional e laboral
ao longo de toda a vida.
Tendo
en conta isto, as funcións e tarefas do Orientador Laboral deben ir adaptándose
de forma permanente aos cambios, o que esixe unha formación continua para poder
responder ás necesidades que demanda a sociedade.
En canto ás competencias podemos
defínilas como o conxunto de coñecementos, destrezas e actitudes que unha
persoa posúe, abarcando aspectos técnicos da profesión, de carácter
metodolóxico, participativo e persoal. O orientador laboral debe:
§ Saber:
coñecementos, aptitudes ou competencias técnicas.
§ Saber facer: destrezas
ou competencias metodolóxicas.
§ Saber ser:
actitudes ou competencias participativas.
§ Saber estar:
competencias sociais.
Un bo coñecemento das nosas competencias incide en:
ü Mellor organización de prioridades.
ü Mellor coñecemento das fortalezas e éxitos.
ü Mellor xestión dos recursos potenciais.
ü Avaliación e motivación.
ü Maior consciencia das posibilidades de mellora.
Competencias Comunicativas:
Comunicación verbal e non verbal axeitada. Habilidade para transmitir.Saber escoitar: escoita activa.Habilidade para xestionar os silencios.Capacidade de empatía.
Competencias para o manexo de grupos
Capacidade de planificación e organización, dinamización de grupos, de motivación e de resolución de problemas e conflictos.
Competencias persoais
Tolerancia. Empatía. Asertividade. Resistencia á frustración.
E, como non, as Competencias dixitais, a
transformación dixital significa asumir que cambiamos para sempre a forma en
que nos comunicamos, nos informamos, traballamos, nos relacionamos ou protestamos.
No ámbito laboral teñen vantaxe os profesionais que integraron mellor ambos os
dous mundos ata convertelos nun só.
O
dixital achegou o distante. A globalización e o dixital fixeron máis relevante
que nunca o local, os contextos, o diferente, os nichos de mercado, a
especialización,…, por tanto a clave está en ser capaces de ver o cambio como a
oportunidade para adaptarse, aprender, evolucionar e avanzar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario