Este tema para mi persoalmente foi moi interesante para coñecer ben a profesión do Orientador laboral, coñecer en profundidade as competencias, habilidades que ten que ter un bo profesional, demarcando as funcións do mesmo, xa que tiña algunhas ideas equivocadas ó non pertencer a este mundo da Orientación laboral.
No tema 7 Desenvolvemento de competencias comunicativas, tratamos o tema da comunicación, os elementos
que a compoñen (emisor, receptor, mensaxe, canle, código, contexto), os tipos de comunicación (comunicación
verbal e non verbal, recalcando sobre todo a importancia da non verbal, á que
non se lle sole dar a importancia que merece, tanto nesta profesión coma
noutras na que se mantén contacto directo cos usuarios), as barreiras da comunicación (elementos que poden influír na boa marcha desta), as técnicas efectivas de comunicación e os pasos para
fixar un bo proceso de comunicación.
Este tema é moi importante para desenvolver unha adecuada orientación
laboral, poder comunicarnos ben é a clave para que os usuarios que acudan a nós
entendan ben o que lles queremos transmitir e tamén para que o que nos
transmiten eles o podamos comprender
adecuadamente. Na comunicación entre persoas continuamente estamos
enviando mensaxes, ben coa nosa actitude corporal a través de xestos e mediante
emocións, como verbalmente, polo que é importante que as dúas partes coincidan
para que o receptor da nosa mensaxe non teña unha idea errónea do que queremos
transmitir.
No Tema 8 Habilidades e competencias sociais comezamos tratando a competencia social que é a capacidade para manter boas relacións con outras persoas, o que
implica dominar as habilidades sociais básicas, capacidade para a comunicación
efectiva, respecto, actitudes prosociais, asertividade, etc. En canto ás habilidades sociais con elas a persoa é
capaz de executar unha conduta de intercambio con resultados favorables, con
destreza, diplomacia, capacidade, competencia, aptitude. A importancia da de coñecer a intelixencia emocional (coñecer as
propias emocións, manexar as emocións, motivarse a si mesmo, recoñecer as
emocións dos demais, establecer relacións); o reforzamento (adestrar, analizar cada uso reforzando o
que saíu ben e buscando alternativas ao “mellorable”, incorporar o reforzo ao
estilo persoal e propio da comunicación); o traballo
en equipo (para que un equipo traballe de forma
eficaz débense dar unha serie de circunstancias: heteroxeneidade, número ideal,
cada membro debe ter os coñecementos
técnicos e as capacidades necesarias para desenvolver o traballo
que lle corresponda , boa cohesión grupal); a resolución
de conflitos (definir o problema, buscar
alternativas, analizar e avaliar
cada unha das alternativas, decidir a alternativa máis adecuada, poñer en
marcha, revisión).
Este tema é importante para que podamos resolver certas
situacións nas que nos poidan surxir conflitos e poder resolvelos adecuadamente,
incluso manexando as nosas emocións cando choquen cas accións dos usuarios, ademais
tamén nos serve para poder transmitir adecuadamente o que queremos transmitir e
ademais respectar o que a outra persoa pense ou sinta.
En canto á identidade e reputación online é moi importante ter en conta que a nosa identidade dixital constrúese a partir da nosa actividade persoal na rede, pero tamén da actividade dos demais en relación a nós, polo tanto, parte da nosa identidade dixital non estará controlada directamente por nós.
- Coñecer gran cantidade de fontes ás que pode acceder, os seus tipos e as características da información que ofrece cada unha delas.
- Ter a capacidade de seleccionar as fontes que poidan responder mellor ás necesidades de información das nosas orientadas e orientados e ás nosas necesidades profesionais.
- Aplicar estratexias de procura de información, de forma que se axusten ás necesidades de información que precisemos.
- Recoñecer a importancia e poñer en valor cada unha das fontes atopadas, xulgando a súa pertinencia, calidade e confiabilidade.
- Coñecer as ferramentas que nos poden axudar a filtrar e a curar as fontes dispoñibles e a información axeitada.
Neste
tema profundizamos nas distintas ferramentas que podemos empregar para poder
levar a cabo estas accións, como son os lectores RSS, marcadores sociais, redes
sociais… ferramentas que tamén conforman o noso PLE (entorno persoal de aprendizaxe), e que tamén permiten o
traballo colaborativo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario