jueves, 27 de noviembre de 2014

Reflexión individual, módulo 3.

Na recta final do curso de posgrado de especialización de orientación laboral centrámonos en temas específicos da orientación laboral. Ao longo destes seis temas fixemos un percorrido pasando por diferentes aspectos da orientación laboral empezando polos intermediación laboral, os itinerarios de inserción laboral, procesos individuais de orientación e axuda na toma de decisión, análise dos perfis profesionais e prospección de emprego, técnicas e ferramentas para o acceso ao emprego e autoemprego, e finalizando na elaboración dun plan de empresa.
Neste último módulo tratáronse  temas de gran interese.

A intermediación laboral:

O obxectivo da intermediación laboral é ofrecer ás persoas desempregadas, a vía para acceder a ofertas de emprego.

Por iso é importante levar a cabo o desenvolvemento de diferentes iniciativas, como plans de captación de ofertas, programas de visitas e encontros con empresas ou campañas de comunicación dirixidas ao tecido empresarial.

Trabállase coas empresas para xerar oportunidades de emprego, promovendo os perfís profesionais dos demandantes, así como as capacidades e competencias dos demandantes no desempeño de diferentes postos de traballo.

É convinte realizar un completo proceso de preselección para identificar aqueles perfís que máis se axustan ás ofertas de emprego.

Os itinerarios de inserción laboral:

O orientador debe valoración a posibilidade de ter un IPI no cal ten que existir un compromiso entre o orientador e  o demandante, tarefas e accións para levar a cabo co fin que lle  permitan acadar a inserción laboral.
Cando levamos a acabo un itinerario de inserción temos que ter en conta varios aspectos:
- Os itinerarios deben constar dunha fase de acollida, unha fase de desenrolo e unha avaliación.
- Son flexibles para cubrir a maior parte das necesidades que se poidan presentar. Teñen capacidade de adaptación a un entorno en constante cambio.
- Débese presentar a intervención laboral como un continuo onde situar os recursos e marcar a pauta da formulación de obxectivos.

As entrevistas e a orientación:

Hai que traballar varios aspectos co demandante: Pautas a seguir nunha entrevista (linguaxe formal e non formal, vestimenta axeitada, potenciación de puntos fortes (fortalezas) e cómo traballar para mellorar os puntos débiles (debilidades), etc).
A reformulación positiva é un aspecto fundamental nas entrevistas o cal consiste en facer dos puntos negativos aspectos positivos. É un aspecto moi valorado polos entrevistadores. Existen diferentes modalidades de entrevistas en función das persoas  que interveñen, da técnica de interrogar ou do clima da entrevista. Tamén existen diferentes formatos e diferentes tipos de entrevistadores.

Os perfis profesionais: Básase no análise das competencias que esixe cada posto.

Técnicas e ferramentas para o acceso ao emprego e autoemprego:

As técnicas e ferramentas para o acceso ao emprego teñen como finalidade ofrecer unha serie de pautas:
           - Elaboración do currículum vitae
           - Elaboración da carta de presentación
O currículum e a carta de presentación  son medios fundamentais para posibilitar o acceso ao emprego.

Autoemprego:

É un xeito de xenerar o seu propio posto de traballo. Moi importante contar cunha serie de cualidades; creatividade, constancia e resistencia.
Para embarcarse no autoemprego o emprendedor debe ter unha serie de características persoais, capacidade física e intelectual, formación o/e experiencia previa, aptitutes negociadoras, habilidades organizativas e de coordinación.

O Plan de empresa:

É un instrumento fundamental cando se quere poner en marcha un proxecto empresarial. Permite contrastar as ideas de negocio e reducir os riscos que se poidan presentar. O plan debe ser completo, coherente, realista e conciso.
O proxecto empresarial, didicarase aos productos o servizo que se pensa ofertar dunha forma clara e sintética.




Desde a miña experiencia como orientadora laboral de persoas con discapacidade cabe destacar que a orientación encamiñada a este colectivo debe facerse dun xeito personalizada xa que non existe un demandante igual a outro, cada demandante ten os súas capacidades, obxectivos e expectativas.
A metodoloxía de traballo comeza ca primeira toma de contacto da entidade co demandante de emprego para a súa incorporación ó Servizo Público de emprego, rematando ca súa inserción laboral ou en casos especiais ca súa inserción no ámbito da formación.
Desde a toma de contacto ata a fase final o demandante pasa por unha serie de etapas de información, asesoramento, orientación, apoio e formación.

As diferentes etapas levadas a cabo co demandante pódense encadrar nas seguintes:

1. TOMA DE CONTACTO CO DEMANDANTE
2. PREPARACIÓN PREVIA DA CITA DE ORIENTACIÓN
3. CITA DE ORIENTACIÓN
          
3.1 Comprobación da información curricular e modificación ou actualización da  mesma se fora o caso.
           
3.2. Diagnóstico de necesidades:
É importante analizar as necesidades de cada demandante, necesidades que son individuais, cada demandante ten as súas, necesidades de índole diversa.
O diagnóstico das necesidades farase en todo caso de forma individual e personalizada para traballar as habilidades e as carencias do mellor xeito posible e sempre adaptadas as necesidades de cada demandante.
Unha vez analizadas as necesidades levaranse a cabo as accións que máis se adapten a ditas necesidades, estas poden ser:
-          Información e orientación de cómo elaborar un cv.
-          Adquisición de recursos para levar unha búsqueda activa de emprego
-        Información e orientación de cómo elaborar unha carta de presentación (modelos e tipos)
-          Pautas a seguir nunha entrevista 
          
3.3. Axuste das expectativas: 
Trabállase cales son os obxectivos que quere acadar o demandante, e a súa prioridade,  cal é a súa formación e experiencia,  como afecta a súa discapacidade a hora de despeñar un traballo. Cales son as súas habilidades e capacidades.
          
3.4. Axuste do itinerario do demandante en función  da súa demanda, e do seu cv profesional.
         
3.5. Valoración da posibilidade de ter un IPI.

4. SEGUIMENTOS
5. BÚSQUEDA DE RECURSOS E INFORMACIÓN ACTUAL


Considero que unhas das principais competencias do orientador laboral é saber buscar os seus propios recursos e ferramentas dos cales poder botar man. Levar unha búsqueda activa de recursos e información actual para acadar os coñecementos necesarios para poder prestar mellor servizo ós demandantes, esto supón estar ao día das novas aplicacións informáticas, novos boletíns, novos cursos, novas convocatorias, etc.
Xa que é fundamental proporcionarlle os demandantes unha información veraz e recursos útiles para que a súa búsqueda de emprego acabe en êxito que non é outro que a inserción laboral.


“As túas vitorias son sonos que nunca deches por perdidos





miércoles, 26 de noviembre de 2014

Reflexión grupal módulo 3. El Orientador Laboral y la preparación de la entrevista


Escogimos para la reflexión del módulo del marco instrumental el tema de la preparación de la entrevista porque nos parece relevante el asesoramiento que el orientador laboral debe realizar con los orientados a la hora de hacer frente a una entrevista de trabajo. El orientador laboral debe ser un apoyo a la hora de que un orientado vaya bien preparado a una entrevista de trabajo, sus funciones no se quedan sólo en el proceso de búsqueda de empleo, sino que también se deben extender a la hora de afrontar una entrevista de trabajo para que la puedan superar con éxito y puedan alcanzar el objetivo final: lograr el empleo.

La tarea de la búsqueda de empleo es compleja, y más en los tiempos actuales, por lo que cuando se consigue una entrevista de trabajo uno se puede relajar, más aún, éste es uno de los pasos más importantes en un proceso de selección. No importa que se haya planteado la mejor estrategia de comunicación, ni realizado el mejor currículum vitae o la carta de presentación más atrayente, basta con llegar tarde a la entrevista para que todo esto no sirva de nada y te descarten al momento. El papel del orientador laboral es muy importante en este paso y debe dar las pautas que debe seguir el orientado para que cuando asista a una entrevista consiga su objetivo que es conseguir el empleo.

Es importante que el orientador asesore al orientado en las siguientes pautas:

- Conocer la importancia de ir a una entrevista bien preparado 
- Conocer dónde y cómo buscar información sobre la empresa 
- Dar las pautas para generar un primer contacto eficaz 
- Saber hacer una buena entrevista 
- Conocer los aspectos a cuidar y evitar en una entrevista 



PREPARACIÓN DE LA ENTREVISTA ¿POR QUÉ? 

La preparación de la entrevista es fundamental, ya que ésta es una fase decisiva del proceso de selección de personal.

El orientador laboral debe asesorar sobre cuáles son los objetivos de una entrevista, los tipos de entrevistas que existen y con las que se pueden encontrar los orientados y las fases de las que constan.
En la entrevista se establecerá un dialogo con uno o varios entrevistadores. Ellos observarán si el candidato encaja en puesto que ofrece a través de:

  • Explicaciones 
  • Actitudes 
  • Carácter 
  • Habilidades 
  • Competencias 
  • Motivación 





El entrevistado deberá demostrar que es la persona más adecuada para desempeñar ese puesto y el orientador laboral le ayudará a prepararse para conseguir ese fin.




TIPOS DE ENTREVISTA:

Es importante que la persona sepa qué tipo de entrevistas pueden hacerle. En la siguiente página describen los tipos de entrevista con las que se puede encontrar:






FASES DE LA ENTREVISTA:

También es importante que el orientado sepa cómo se puede desarrollar la entrevista, que sepa qué se puede encontrar en ella.
El siguiente enlace muestra las fases de las que suele constar una entrevista: 


BUSCAR INFORMACIÓN SOBRE LA EMPRESA 

El orientador debe dar a conocer la importancia de que el orientado debe informarse e intentar conocer a fondo a la empresa ofertante del empleo antes de asistir a la entrevista.
Partiendo de la base de que todos los empleos resuelven algún problema, tenemos que intentar descubrir qué problemática es la que hay detrás del proceso de selección concreto al que vamos a optar.
Una desinformación por parte del demandante de empleo denota desinterés hacia el puesto de trabajo.
El orientador laboral puede orientar hacia las pautas sobre qué información puede obtener y cómo obtenerla.



REALIZAR BIEN LA ENTREVISTA 

El orientador debe hacer hincapié en determinados aspectos para que el orientado no se descuide:

- Saber qué dicen los gestos de nosotros, cuidar la comunicación no verbal.
- Asistir a la entrevista con aspecto cuidado y natural.
- Aprender a actuar de forma correcta durante la entrevista.
- Conocer cómo actuar ante las distintas pruebas de selección .
- Conocer qué aspectos se han de resaltar y cuáles evitar en la entrevista.


PREGUNTAS:

Es la parte más importante y de mayor duración de la entrevista. El entrevistador/a tratará de detectar si el candidato al puesto sabe, quiere y puede desempeñar eficazmente el trabajo. En esta parte se formularán preguntas sobre formación, experiencia profesional, intereses, características personales, cualidades, etc. El orientador laboral deberá informar al orientado sobre cuáles son los tipos de preguntas que se puede encontrar y puede aconsejarle sobre cómo afrontarlas y cómo prepararlas con anterioridad para que al orientado no lo pillen de sorpresa y responda adecuadamente.

A continuación se muestran posibles consejos que puede resaltar el orientador laboral con un orientado:




1oo preguntas clave que te puedes encontrar en una entrevista de trabajo:




Rolplaying sobre posibles preguntas en una entrevista de trabajo:




Consejos de Elsa Punset para la entrevista de trabajo:



Como punto final INFORMAR AL ORIENTADO de : 


Realizar un seguimiento eficaz 

Después de dejar la oficina del entrevistador, revisar y analizar mentalmente el nivel de desempeño. Reflexionar y decidir qué debe hacer de modo diferente, si es el caso, en su próxima entrevista. 

Además, después de la entrevista, enviar una nota o carta de agradecimiento al entrevistador lo antes posible. El objetivo de la nota o carta es repetir su interés en el puesto de trabajo. También servirá para que el entrevistador lo recuerde y para causarle una impresión positiva. 

Siempre dirigir la nota o carta a la persona que hizo la entrevista. 

Y si no se han tenido noticias del entrevistador después de un tiempo razonable, volver a ponerse en contacto y verificar el motivo. 


Aunque no ofrezcan el trabajo, hacer saber a la compañía que sigue interesado en trabajar para ella y que le gustaría que lo consideraran para otras vacantes. 


Seguir aprendiendo 

No desanimarse si no lo contratan después de la entrevista. Ésta debe de tomarse como una experiencia útil y considerarla un aprendizaje nuevo, dando más confianza para la próxima entrevista. 

Recordad que conseguir un empleo es un trabajo a tiempo completo.






jueves, 20 de noviembre de 2014

O meu Entorno Persoal de Aprendizaxe


O PLE (Personal Learning Environment) está conformado por unha variedade de elementos cos que interactuamos no noso día a día no traballo, na casa, nos momentos de ocio, etc, tales como redes sociais, blogues, organización da información... etc.

Podo afirmar que o meu PLE, actualmente, variou dende que comecei o curso de Postgrao de Especialización en Orientación Laboral, xa que aumentou con novas ferramentas como Diigo, Scoop.it, Feedly, que anteriormente non coñecía e que posiblemente sega a empregalas no futuro, xa que algunhas me parecen bastante útiles.

A continuación mostro o meu PLE




martes, 18 de noviembre de 2014

O meu PLE

O esquema que propoño sobre o meu entorno persoal de aprendizaxe, dividino en varias partes, onde nomeo as ferramentas que utilizo cando navego por internet, busco información. Nas cales, utilizo estas ferramentas para compartir información e relacionarme cos demais profesionais.

jueves, 13 de noviembre de 2014

Reflexión Bloque 2


Reflexión Individual do Marco Persoal da Orientación Laboral

Este segundo módulo empezámolo facendo referencia á orientación laboral na súa orixe como un estudo e análise puntual posto que tiña continuidade durante toda a vida laboral.

Na actualidade debido ó alto porcentaxe de desemprego e a flexibilidade e inestabilide laboral fixo necesario un cambio na orientación laboral pasando a ser un proceso de mediación no ámbito profesional e laboral ao longo de toda a vida.

Tendo en conta isto, as funcións e tarefas do Orientador Laboral deben ir adaptándose de forma permanente aos cambios, o que esixe unha formación continua para poder responder ás necesidades que demanda a sociedade.






En canto ás competencias podemos defínilas como o conxunto de coñecementos, destrezas e actitudes que unha persoa posúe, abarcando aspectos técnicos da profesión, de carácter metodolóxico, participativo e persoal. O orientador laboral debe:

§  Saber: coñecementos, aptitudes ou competencias técnicas.

§  Saber facer: destrezas ou competencias metodolóxicas.


§  Saber ser: actitudes ou competencias participativas.

§  Saber estar: competencias sociais.





Un bo coñecemento das nosas competencias incide en:

ü  Mellor organización de prioridades.

ü  Mellor coñecemento das  fortalezas e éxitos.

ü  Mellor xestión dos recursos potenciais.

ü  Avaliación e motivación.

ü  Maior consciencia das posibilidades de mellora.




E para levar a cabo todo o anterior o orientador debe dominar as seguintes competencias básicas:

Competencias Comunicativas:


Comunicación verbal e non verbal axeitada. Habilidade para transmitir.Saber escoitar: escoita activa.Habilidade para xestionar os silencios.Capacidade de empatía.

Competencias para o manexo de grupos


Capacidade de planificación e organización, dinamización de grupos, de motivación e de resolución de problemas e conflictos.


Competencias persoais

Tolerancia. Empatía. Asertividade. Resistencia á frustración.

E, como non,  as Competencias dixitais, a transformación dixital significa asumir que cambiamos para sempre a forma en que nos comunicamos, nos informamos, traballamos, nos relacionamos ou protestamos. 

No ámbito laboral teñen vantaxe os profesionais que integraron mellor ambos os dous mundos ata convertelos nun só.


O dixital achegou o distante. A globalización e o dixital fixeron máis relevante que nunca o local, os contextos, o diferente, os nichos de mercado, a especialización,…, por tanto a clave está en ser capaces de ver o cambio como a oportunidade para adaptarse, aprender, evolucionar e avanzar.







lunes, 10 de noviembre de 2014

A CURACIÓN DE CONTIDOS
Para min, é un concepto novo (como tantos) que descubro a raíz do curso, o que considero que é un recurso práctico xa que o tempo é escaso e non podemos “perdelo” navegando por internet.
Entendo que internet trouxo moitas cousas novas, cambia o noso mundo por completo e para sempre. Internet é unha fonte inmensa de oportunidades e sobre todo de información. Información que se duplica cada hora e que multiplica o sentido da existencia da curación de contidos e a análise da información.
E é que tanta proliferación de contidos fai que nos afoguemos literalmente cunha sobrecarga de información: INFOXICACIÓN.
                           
¿QUE É A CURACIÓN DE CONTIDOS?
A curación de contidos consiste en buscar, encontrar e seleccionar os contidos e informacións relevantes para distribuílos de forma segmentada.
A curación de contidos enmárcase nunha estratexia de achegar valor separando o gran da palla no que se coñece como fluxo de información ou
infoxicación.
O sentido detrás de todo isto reside en mellorar a capacidade de asimilación de información e evitar a saturación por exceso de información.
O obxectivo é filtrar os contidos a través dun proceso sistemático, máis ou menos automatizado que nos aforre tempo e facilite a toma de decisións.


               

En definitiva, a curación de contidos permítenos salvar o problema do exceso de información dunha forma sistemática e sinxela.
Estas son só algunhas das moitas ferramentas para axudar na curación de contidos. Interesantes para utilizar no meu día a día e para facilitar o meu traballo.
Recoñezo que son super útiles, axudan a aforrar tempo e permiten encontrar contidos que ao mellor doutra forma non tivera coñecido.

Feedly é un lector RSS e permítenos agregar e acceder rapidamente a todas as nosas fontes de noticias. Só fai falta engadir as páxinas do noso interese e teremos nun só lugar todas as actualizacións que se vaian xerando.
 É unha ferramenta moi útil para aforrar tempo, ter organizadas as nosas fontes favoritas e non perdernos ningún contido.
O seu maior atractivo é a súa simplicidade e a posibilidade de ter centralizada toda a nosa información.
A captura do meu primeiro FEEDLY:





Scoop.it é unha ferramenta de curación de contidos ideal para facer buscas polos nosos temas de interese, seleccionar contidos, gardalos por categorías e compartilos coa nosa comunidade.
Funciona creando topics onde recompilamos os contidos que máis nos gustan sobre un tema determinado.
Ofrécenos unha gran cantidade de suxestións de artigos e publicacións segundo as áreas de interese e palabras clave que seleccionamos e nos permite crear tantos topics como queiramos.
Podemos etiquetar os nosos contidos, facer anotacións e compartir en redes sociais.
A captura do meu primeior SCOOP.IT




Recoñezo que son super útiles, axudan a aforrar tempo e permiten encontrar contidos que ao mellor doutra forma non tivera coñecido.








AS AXENCIAS PRIVADAS DE COLOCACIÓN




O Servizo Público de Emprego  acaba de axudicar a  seis axencias privadas de colocación a tarefa de atopar traballo aos desempregad@s de máis difícil inserción laboral.
No ano 2010 co goberno do PSOE un Real Decreto abriu a porta a colaboración coas axencias de colocación e impulsadas máis tarde pola reforma laboral do PP no ano 2012.
Procurar traballo en España cunha taxa de desemprego do 23,67% resulta as veces unha odisea ,fundamentalmente para os desempregad@s que teñen máis de 45 anos, ,dedicados a sectores en crise como a construción entre outros e ademáis con escasa  formación. Segundo a última Enquisa de Poboación Activa  en España  o número de desempregad@os sitúase en 5.427.700 millóns; Bruselas recomendou a España en maio do ano pasado que reforzara e modernizara os servizos públicos de emprego e acelerara a colaboración público privada.
Os primeiros desempregad@s que as axencias de colococación procuraran emprego son os beneficiarios do plan PREPARA , requIsito que o SEPE impuxo ás axencias axudicatarias deste concurso. Este colectivo está formado por desempregad@s de longa duración que xa esgotou todas as prestacións por desemprego. Reciben 420 euros durante seis meses improrrogrables e somentes poden percibir esta axuda una vez.
As cantidades que percibirán as axencias de colocación oscilarán entre 300 euros por persoa ata os 3.000 euros, dita cantidade cobraráse sempre que os contratos señan por un prazo equivalente polo menos a seis meses a tempo completo nun período de oito meses. Tamén pagaráse ata un 15% da  cuantía da inserción pola resolución de irregularidades que conclua con a imposición dalgunha sanción ao desempregado e que se lle pagará aínda que non se lle consiga o emprego.
O departamento de Emprego ten dende o ano pasado destinado un presuposto de 200 millóns de euros para estas axencias por un período de catro anos. Os contratos serán suscritos polos Servizos Públicos de Emprego das Comunidades Autónomas; catorce  delas asinaron o ano pasado os convenios para participar.
Os sindicatos amosan a súa disconformidade coas axencias de colocación privadas, manifestan que estamos asistindo ao desmantelamento dos servizos públicos de emprego. O orzamento  das políticas activas de emprego disminui un 30% e o Goberno desfixose de 300 orientador@s e promotores de emprego que traballaban nos SPE. Considerán que vai primar máis os criterios de lucro e que as axencias privadas van colocar aos desempregad@s máis fácil de insertar.